4 Ağustos 2018 Cumartesi

Dereotlu Peynirli Poğaça

Dereotlu Peynirli Poğaça

Tarifi İçin Malzemeler

  • – 2 adet yumurta (1 sarı üstüne sürmek için)
  • – 100 gr. oda sıcaklığında margarin
  • – 1 çay bardağı zeytinyağı
  • – 1 çay bardağı yoğurt
  • – 1 çay kaşığı dolusu tuz
  • – 1 çay kaşığı şeker
  • -1 paket kabartma tozu
  • – 2-3 su bardak un (arttırabilirisniz)
  • – 1/2 (yarım) demet dereotu
  • içi için peynir, üstü için haşhaş

Dereotlu Peynirli Poğaça Tarifi Yapılışı

Hazırlanışı :
2 Adet yumurtanın birinin sarısını üzeri için ayırıyoruz.
büyükce bir kasemizin içine önce sıvı malzemelerimizi ekliyecegiz o da sıcaklıgındaki margarinimi ilave ediyorum, üzerine yoğurtdumu ilave ediyorum daha sonra zeytinyağını ve diğer malzemeleri tuzumu şekerimi ilave edip şöyle bir karıstırıyorum önce sıvı malzemeleri. sonra unumu ölcülü bir sekilde ilave ediyorum 3 su bardagı un kullandım ama biraz daha ilave edebilirsiniz uhamurumu kulak mememsi kıvamına getirince derotunu ilave ediyorum yoğurmaya devam ediyorum. . yaglı kagıt serdigim tepsime cevizden büyük paraçalar koparıp elimle actırıyorum içine peynirimi koyuyorum siz istediginiz biçimde kapatabilirsiniz ben üste kalacak bicimde kapatıyorum üzerine yumurta sarısını sürüm haşaş serpiyorum. . 180 derecelik fırında 15 dk pişiriyorum genede siz fırınınıza bakın her fırının ayarı farklı olabilir üzeri kızarıncaya kadar pişecek. . Afiyet olsun. .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.